Wij streven ernaar dat alle deelnemers in ons atelier zich zo ontspannen en veilig mogelijk kunnen ontwikkelen op creatief gebied. Wanneer er situaties zijn, waardoor er ongenoegen, spanningen of een gevoel van onveiligheid ontstaan, dan willen we daar graag wat aan doen!
Voel je niet bezwaard om iets te melden. Jouw klacht kan feedback zijn waar alle betrokkenen van kunnen leren. Dank voor je openheid!’ Jofke
Procedure
- Een klacht kun je in eerste instantie melden bij Jofke van Loon, Maarten Maas of Peggy Lacroix. Dat kan face-to-face bij Studio Xplo, per mail, telefonisch of via een tekstbericht naar de ateliertelefoon 06- 3982 6286. De telefoon wordt van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00-12.30u beantwoord door Maarten Maas.
- Wil je je klacht melden bij een onafhankelijke vertrouwenspersoon?
Dan kun je mailen naar Monique de Jong. - Monique of Jofke nemen contact met je op om samen met jou te bespreken hoe de klacht het beste aangepakt kan worden. Zij kan je helpen bij het voeren van gesprekken, als je dit zelf moeilijk vindt.
- Zo nodig volgt er een 2e gesprek met mogelijke betrokkene(n).
- Samen bespreek je de nodige actiepunten.
- Actiepunten worden gecommuniceerd met betrokkenen.
- Na enkele weken vragen we alle betrokkenen onderstaand Formulier Klachtenafhandeling in te vullen om te kijken of de situatie is verbeterd.
Veiligheid
De medewerkers van Studio Xplo nemen in hun relatie tot de deelnemers professionele grenzen in acht. Dat betekent onder andere dat zij
- geen misbruik maken van eventuele afhankelijke of kwetsbare posities van deelnemers;
- geen intieme en/of seksuele relatie aangaan met deelnemers;
- zich niet schuldig maken aan intimidatie of geweld;
- geen gift in natura, geld of geschenk van de deelnemers accepteren, dat meer is dan een symbolisch gebaar van dank;
- aan de deelnemers hun eigen grenzen duidelijk maken;
- mogelijke overlast in het atelier, veroorzaakt door deelnemers of medewerkers, proberen te beperken door met betrokkenen in gesprek te gaan en te zoeken naar een passende oplossing voor de reden van de onrust;
- een collega om hulp vragen als zij merken dat de professionele grenzen dreigen te vervagen of overschreden dreigen te worden.
We zijn in het bezit van het KIWA-keurmerk in de zorg (27286).